Wine&Dine

Fortuna Szálloda és Étteremhajó - élmények az Étterem Hétről

2018. október 15. - Wine and Dine

Sziasztok Gasztroimádók!

Pár nappal ezelőtt olvashattatok Szandi élményeiről és tapasztalatairól a Vogue hajón történt vacsorájával kapcsolatban, most az Étterem Hét végeztével én is szeretném megosztani a tapasztalataimat a Fortuna Szálloda és Étteremhajón történt vacsorámmal kapcsolatban.

Először is szeretnék bemutatkozni, Nóri vagyok Wine&Dine blog szerkesztői csapatának egyik tagja.

Miért is a Fortuna Szálloda és Étteremhajó?

Megmondom őszintén, hogy már nagyon régóta álmodoztam arról hogy egy hajón vacsorázzak, és az Étterem Hét keretein belül remek lehetőségek kínálkoztak ennek a vágyamnak a teljesítésére. Nem is beszélve arról, hogy a pénztárcámat is megkímélem egy nagyobb kiadástól a kedvezményes áraknak köszönhetően. Na de hát térjünk is vissza a lényegre.

Számos hajós étterem kínálatát tanulmányoztam a tökéletes helyszín és menü megtalálása érdekében, de a legjobban a Fortuna Szálloda és Étteremhajó hajó ajánlata nyűgözött le, ahol azonnal felkeltette a figyelmemet a Vargánya velouté jelenléte, amelyet nagyon finom kéksajtos golyóval kínáltak. (Ezt most itt felelevenítve, ismét érzem fenséges ízét a számban.)

Ha kíváncsiak vagytok az élménybeszámolómra, illetve a finomabbnál finomabb fogásokra, akkor nyugodtan olvassatok tovább és remélem nem okozok csalódást!

De hol is van ez a hajó és hogy is néz ki?

A Fortuna Szálloda és Étteremhajó a Duna pesti oldalán, a Margitszigettel szemben, a Szent István Park szomszédságában található, közel a belvároshoz, így könnyen megközelíthető minden közlekedési eszközzel.

fortunaboat-1-1-400x225.jpg

forrás: http://fortunaboat.com

Az étterem belső berendezése nagyon hangulatos és kifinomult, szerencsére nem egymás hegyén-hátán elhelyezett asztalokkal találkoztunk, hanem ízlésesen és kényelmesen berendezett belsővel, ahol nyugodtan lehet beszélgetni egymással, mivel nem zavar minket a többi asztalon történő beszélgetések zaja. Természetesen egy igazi hajóhoz mérten a faborításból sem volt hiány.

42778_fortuna_szalloda_es_etteremhajo.jpg
forrás: http://fortunaboat.com

A hajó rendelkezik még egy csodaszép nyitott terasszal, ahol sajnos a hűvös idő miatt nem volt lehetőségünk vacsorázni, de kárpótolt minket vacsora közben az ablakból elénktáruló gyönyörű Dunára és Margit-szigetre néző kilátás.

Na de elég volt az előjátékból, jöjjön a lényeg, azaz a vacsora.

AZ Étterem Hét alatt, a Fortuna Szálloda és Étteremhajó menüje az alábbi volt:

Választható előételek/levesek:

- Vargánya velouté, ropogós kéksajt golyó
- Tárkonyos szarvasragu leves
- Pácolt grill kecskesajt, szegfűborsos almapüré, briós

Választható főételek:
- Füstölt lazacos jérce, parajos gnocchi
- Ropogósra sült kacsacomb, sütőtök püré, vajas kelbimbó
- Sertésszűz, chilis cékla, laska rizottó

Választható desszertek:
- Áfonyás sajttorta
- Ekler fánk karamellás fehércsokoládé
- Meggy trifle

Előételként ahogyan már az elején is említettem a Vargánya velouté választottam, ami életem egyik legfinomabb vargánya levese volt. De szerencsémre lehetőségem volt a vacsorázó partnerem által választott Tárkonyos szarvasragu leves megkóstolására is, amely szintén ízletesre sikeredett. Az előételekről a képeket alább láthatjátok. Annyi megjegyzésem lenne hozzájuk, hogy amikor kiszolgálták kicsit megijedtünk, hogy úristen hogy fogunk mi ennyi adaggal jól lakni, de kicsit előre szaladva, kijelenthetem a menüsor végéhez érve mindketten a nadrágméret váltásban gondolkodtunk…

img_1362.jpg

img_1376.jpg

Vargánya velouté és Tárkonyos szarvasragu leves

Főételként a kacsacombot választottuk sütőtök pürével és vajas kelbimbóval, amely szintén kitűnő választásnak bizonyult. Megmondom őszintén ebből a három összetevőből csak a kacsacomb az amiben biztos voltam, a másik kettőt kis fenntartással kezeltem az íze és a hozzáillősége miatt, de végeredményben ennek a három összetevőnek az ízharmóniája fantasztikusnak bizonyult.

img_1366.jpg

Ropogósra sült kacsacomb, sütőtök püré, vajas kelbimbó

És végezetül következett a desszert, aminek érkezéséig szerencsére volt egy kis időnk pihenni, hiszen már a két fogás végeztével is nagyon telítve éreztük magunkat. A desszert választása során megint külön utakon jártunk, így két különböző desszertről is véleményt tudtam alkotni. Én az áfonyás sajttorta mellett tettem le a voksomat, aminek szintén sikerült megnyernie az ízlelőbimbóim tetszését, a partnerem a fehércsokis Ekler fánk mellett döntött, ami szintén nem okozott számunkra csalódást, és ezzel remek befejezése volt a vacsoránknak.

img_1369.jpg

img_1377.jpg

 Áfonyás sajttorta, és Ekler fánk karamellás fehércsokoládéval

Összeségében elmondhatom, hogy nem csalódtam hogy a Fortuna Szálloda és Étteremhajót választottam, mivel nagyon finom ételeket kóstolhattam meg és alig várom, hogy a következő különleges alkalomkor is eljöjjek ide egy hangulatos vacsorára.

Remélem, hogy én is meghoztam a kedveteket a legközelebbi Étterem Héthez való csatlakozáshoz, illetve a Fortuna Szálloda és Étteremhajó kipróbálásához!

Nóri

Képek forrása: saját illetve http://fortunaboat.com weboldal.

Menü forrása: etteremhet.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://winendine.blog.hu/api/trackback/id/tr4714302817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása